Kehrääminen on ollut aika tahmeaa viime aikoina. Kesän kuumuus ja kosteus venyttivät rukin nyörin tosi pitkäksi. Lopulta uskalsin pätkäistä nyöristä palan pois -ja taisi mennä muutama milli liikaa, sillä rukkimuorihan alkoi kiskoa säiettä sellaista kyytiä, että meinas kädet ja villat mennä ihan solmuun. No, sain kun sainkin laitteen jotenkin toimimaan, mutta meinasi kyllä mennä koko langan tekele pilalle.

Kuitu: Herbstlaub, wollinchenilta 60% corriedalea ja 40% merinoa

Lanka: 100g/ 415m, kaksisäikeinen

Tää mun lanka on muuten aivan erinäköistä kuin nettikaupan esimerkkikuvassa. Kuidun värit olivat kyllä tosi ärhäköitä: tosi voimakasta oranssia, vihreää, mustaa ja sit epämääräistä tummaa oranssia. Ei sitten yhtään mun värjeä. En tiedä miksi edes olin tilannut tuon värisen nöttösen? NO, harjoituskuituna ihan ok ja tästähän tuli minun ensimmäinen tavoitevahvuinen lanka. Olen haaveillut tekeväni sukkalankavahvuista lankaa eli 100g/400m ja tästä tuli melkolailla sellaista. En kyllä tiedä uskaltaisko tästä sukkia tehdä. Ei taida olla kovin kulutuskestävää lankaa.